23 stycznia 2015

Pieczemy chleb!

Odkąd zamieszkałam w Hiszpanii jedną z rzeczy za którymi tęsknią moje kubki smakowe jest chleb. Taki dobry razowy z ziarenkami słonecznika i chrupiącą skórką...... mniaaaam!
Tutaj najbardziej popularne są bagietki, owszem są pyszne, bo w Polsce takich dobrych bagietek brak niestety. Ale ileż można jeść te cholerne bagietki!  Ja chce moje ciemne pieczywo i ze słonecznikiem!!!
Bez drożdży i innych świństw! Nie pozostało mi nic innego jak tylko opanować kilka przepisów i piec chleb w domu. 

Oto mój przepis nr. 1, który uwielbiam bo jest prosty i szybki.

Chlebek wegetariański ( może być nawet wegański ) ze słonecznikiem i lnem.



Co nam będzie potrzebne:

1 szklanka mąki razowej

3/4 szklanki białej mąki

1/2 szklanki płatków owsianych

łyżeczka sody 


1 łyżka nasion dyni

1-2  łyżki nasion słonecznika ( ja je uprzednio prażę chwilę )

1 łyżka siemienia lnianego

1 szklanka mleka + 2 łyżeczki soku z cytryny ( Jeżeli chcecie zrobić wersję wegańską, można użyć mleka z migdałów)

pół łyżeczki soli


Można dodać orzechy, suszone śliwki czy rodzynki jak ktoś ma chęć i fantazję :)

I tak, wszystkie suche składniki mieszamy w jednym naczyniu




Do mleka dodajemy wyciśnięty sok z cytryny i mieszamy aż trochę się zetnie, mniej więcej do takiej konsystencji.



Następnie takie ścięte mleko wlewamy do naszej suchej masy i mieszamy dokładnie.




Wykładamy do podłużnej foremki do pieczenia.
Moja foremka jest metalowa, więc wyłożyłam ją papierem do pieczenia.




Posypałam jeszcze trochę nasionami słonecznika.


I wstawiamy nasz chleb do piekarnika, uprzednio rozgrzanego do 200C

Pieczemy!

Po 40 min wyjmujemy z piekarnika i zostawiamy do ostygnięcia. A potem....

Smacznego!!!












Brak komentarzy:

Prześlij komentarz