17 czerwca 2015

Pyszne i zdrowe pesto pietruszkowe!

Parę tygodni temu będąc w Madrycie, zostałam poczęstowana pesto pietruszkowym. Żeby było zabawniej poczęstowana przez mamę panny młodej, która przyjechała na ślub z Kazachstanu. Długą drogę przebył ten przepis aby zagościć na moim stole.

Cóż mogę powiedzieć, nie jestem wielkim fanem pietruszki, używam jej do sałatek, do zup i innych dań, ale nigdy jej smak mnie nie porwał. Co innego pesto pietruszkowe. Stanowczo była to miłość od pierwszego kęsa! Miłość wielka i nienasycona. Od tej pory zawsze mam w lodówce porcję mojego ukochanego pesto.



Z czym go najlepiej podawać? Macie milion możliwości. Najprostszy, posmarować nim kromkę chleba. Bo pesto pietruszkowe doskonale zastępuje masło, serek czy inne smarowidło. Można do tej kromki dorzucić pomidor, ser, tofu, czy co tam lubicie. Zniknie z talerza w trymigi. Gwarantuję! Można go dodawać do pasty zamiast tradycyjnego pesto z bazylii, albo do sałatek. Ja go dodałam ostatnio nawet do rizotto. Bo oprócz doskonałego smaku jest to sposób na zjedzenie bomby witaminowej :)

Przepis jest bardzo prosty. Będzie nam potrzebne:

Pęczek natki pietruszki
Ząbek czosnku
Szczypta soli
Pieprz czarny świeżo mielony
Oliwa z oliwek 5-6 łyżek
Parmezan starty na drobnej tarce około 30gr
Garść orzechów włoskich

Przygotowanie:

Odcinamy od pietruszki największe i najgrubsze źdźbła. Wrzucamy do blendera najpierw orzechy. Blendujemy. Następnie dodajemy do nich pietruszkę, czosnek i oliwę i blendujemy. Dodajemy parmezan i dalej blendujemy. Sól i pieprz proponuję dodawać na sam koniec. Jeżeli masa wyszła zbyt gęsta możecie dodać więcej oliwy, ponieważ dużo zależy od tego jakiej wielkości pęczek pietruszki użyliście. Tak że nie bójcie się dodawać więcej oliwy.

Polecam posmarować pesto bułeczki z tego przepisu :)

Follow my blog with Bloglovin

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz