20 lipca 2015

Hummus doskonała przekąska na każdą okazję!

O hummusie słyszeli już wszyscy. Kiedy pierwszy raz spróbowałam sklepowego hummusu, byłam mocno rozczarowana. Co rusz słyszałam, że to takie pyszne, oh i ah! A tu nic, nie zachwycił mnie. Po jakimś czasie postanowiłam jednak dać temu cudu drugą szansę. Przekopałam internet, przeczytałam tysiące różnych przepisów i w końcu metodą prób i błędów udało mi się zachwycić hummusem.

Gotujemy!



Składniki:
Ciecierzyca sucha 1 szklanka
Tahini 3 łyżki
Czosnek 1 ząbek
Sok z cytryny 2 łyżki
Kminek mielony 1 łyżeczka
Pieprz czarny mielony 1/2 łyżeczki
Kurkuma 1/2 łyżeczki
Olej sezamowy 3 łyżki
Woda 5 łyżek
Sól do smaku.

Przygotowanie
Ciecierzycę zamaczamy na noc w wodzie z dodatkiem łyżeczki sody oczyszczonej. Następnie gotujemy około 40-60 minut, aż będzie miękka. Wszystkie składniki (oprócz wody) wraz z ugotowaną ciecierzycą wrzucamy do blendera albo do maszynki do mięsa. Szczerze mówiąc dużo lepsza konsystencja wychodzi właśnie z maszynką do mięsa. Miksujemy. Na końcu dodajemy wodę i dokładnie mieszamy. Powinniśmy uzyskać jednolitą gładką masę. Teraz bierzemy kawałek chleba i nabieramy na niego nasz hummus. Smakuje wyśmienicie! Spróbujcie sami!





Brak komentarzy:

Prześlij komentarz